Ik ben Bas, Sinds 2006 ben ik werkzaam voor de lokale omroep van Bodegraven (en omgeving) ik heb hier zo'n beetje alle taken al gehad, van techneut, hulpje, event manager tot aan Co-Host, Redacteur en Radio Maker (DJ). Ook werk ik sinds 2016 bij Den Haag FM (De lokale omroep van Den Haag) hier sta ik technisch bij voor het programma "De Goede Zaak" een programma voor en door Maatschappelijk betrokken ondernemers. Bij Radio Bodegraven maak ik wekelijks 2 radio programma's op de dinsdag avond. 19:00 - 20:00 : Bas On Air (Daar gaat deze site over) 20:00 - 21:00 : De Muziek Experts (Muziek vd Jaren 60 tot heden, met columns, vinyl, taalvouten, en nog véél meer!) Veel kijk en luister plezier!

We hebben goed nieuws, en we hebben minder goed nieuws.
Laten we eerst beginnen dat het één week een beetje stil was op deze site, dat heeft een reden waar later meer over.
Daardoor was er ook één week geen Bas On Air en geen Muziek Experts en dus ook geen berichten met de columns… logisch!

Dan het ESF 2018, want ik berichtte als laatst nog dat Waylon TOCH WEL in de finale kwam echt op het allerlaatste nippertje.
Helaas kon hij het niet waarmaken om in een top lijst te blijven staan, eerst dachten we hij haalt de top 10 nog, en dat zou een wonder zijn geweest, maar hij eindigde op de 18e plaats van de totaal 26.
Maarja we stonden in de finale … dat is dan weer een schrale troost, volgend jaar gaan we er weer voor de volle 100% voor en een goede tip… GEEN WAYLON (achtige types) meer naar het ESF sturen!!

Dan de reden waarom er geen Bas On Air en Muziek Experts was, en dus ook geen berichten.
Ik zat samen met mijn vriend, zijn oud klasgenoot en een vriend van die oud klasgenoot – voor  1 week in Marokko!
Een week lang reizen tussen Den Haag -> Eindhoven -> Marrakesh -> Sahara -> Fes -> Eindhoven -> Den Haag

Vertrek vanuit Den Haag verliep vrij soepel en de rit naar het vliegveld in Eindhoven verliep ook prima, tot dat we eindelijk na heel wat gecontroleer in het vliegtuig zaten.. want daar bleek dat we al te laat in het vliegtuig zaten en dus niet direct konden vertrekken maar pas na 1 uur … dat was wat minder, waardoor de vlucht al met al tussen 4 en 4,5 uur duurder.
Eenmaal aangekomen op vliegveld Marrakesh zijn we met een busje naar onze eerste Riad (Le Marocain) gereden en vielen daar bijna in slaap want het was al tegen 0:00 uur.

Dan de eerste echte dag in Marrakesh dat erg leuk is met zijn winkelstraatjes, zowel een oud als nieuw deel, en wij zaten dan in het oude deel, het nieuwe deel had een nieuw winkelcentrum en zo nog wel meer.
Vanuit Marrakesh zijn we ook naar de Ourika Valley geweest, een vallei en waterval erg leuk, alleen wisten we niet dat we zelf een berg moesten beklimmen om daar te komen… dat was best spannend en intensief!.

Na 2 nachten Marrakesh gingen we met heel wat tussenstops en excursies in een busje  en een groep van 14 personen op weg naar de Sahara waar we onze koffers in het busje lieten en met enkel een klein tasje de Sahara in gingen op de rug van een jawel.. DROMEDARIS! (ze zeggen Kameel, maar dat is omdat ze in het Engels weinig weten van een Dromedaris) een fantastische beleving die ik niet snel zal vergeten, en je bent op de groep na echt totaal alleen in die Sahara, alhoewel je wel her en der wat tenten kampen ziet, en ze gewoon stroom en water hebben in die kampen… das best vreemd als je je bedenkt dat je alleen maar ZAND ziet en geen electriciteit palen of waterleidingen … maar ja laten we daar maar niet over discussiëren.
Na 1 nacht in de Sahara te hebben overnacht, wat eigenlijk niet super veel voorstelde zijn we om 4:30 weer gewekt om met de dromedarissen de zonsopgang te bewonderen… om eerlijk te zijn, er was geen zon! die kwam pas echt op toen we eenmaal aan een vrij simpel, erg zoet, maar toch lekker ontbijt zaten, maar ja een belevenis apart dat sowieso!

Toen zijn we vanuit de Sahara doorgereden naar de stad Fes een reis van 7 uur waar maar 2 maal gestopt is, 1x voor een Toiletaire stop en 1x voor de Lunch, die zoals vele lunch en diners toch erg op hetzelfde leek… keuze uit vlees op een stokje, Kip Tajine of Cous Cous… ik hoopte persoonlijk toch dat Marokko wat meer keuze had dan Tajine Tajine Tajine, maar helaas, alhoewel we de laatste dag in Fes (waar we 2 dagen waren) toch een heerlijke Pizza (Chawarma) op hebben in een Reggea/Bob Marley restaurant, de eigenaar vroeg of we nog even wilde blijven want er ging net een artiest optreden (in de bijna lege Pizzabar) helaas moesten we de dag erna weer vroeg op en wilde we nog het een en ander regelen.

Iets wat ik wel eerlijk zeg is dat we een hoop nooit zelf hadden gedaan, alles was geregeld door de maatschappij waar we mee onderweg waren (travelbird) een hoop was ook best slecht geregeld en alles Excursies hadden één hoofddoel .. KOPEN KOPEN KOPEN! .. Je kijkt eerst naar hoe een tapijt gemaakt wordt, of hoe speciale schalen gemaakt worden, of hoe een leren tas gemaakt wordt van begin tot eind (STANK!!) bij dit laatste kregen we ook een takje mint mee, eerst begrepen we niet waarom, tot we binnen stapte … Je zou haast flauw vallen… en dat was ook het moment dat onze hele groep het idee had van we worden hier in gezet om iets te kopen en door de stank zeggen we dan maar snel Ja doe maar … Nou NIET DUS! Dat was de druppel, we hebben onze gids direct duidelijk gemaakt als dit zijn plan was we niet verder gingen,, en je raad het.. dit was zijn plan.. ofwel Bye Bye!

Ik denk ook eerlijk dat ik dit niet snel een tweede keer zal doen, hoe leuk sommige dingen ook waren.
Misschien een ander minder toeristisch gebied in Marokko, maar ik hou het voor nu bij plannen als Suriname, Curaçao, Italië en Gran Canaria!
Next time toch iets beter doorlezen waarom bepaalde dingen (best) goedkoop zijn haha.

Al met al een leuke trip waarvan de foto’s ook online staan, maar nog niet openbaar ivm privé rechten.
Binnenkort zal ik hier een link plaatsen naar een eigen gemaakte gallerij.

Nou dan ben je weer even op de hoogte van het wel en wee en nu weer live radio maken want de nieuwste columns staan al online van gisteravond, en de uitzending zet ik nu ook direct online om terug te kunnen lusiteren.
Veel kijk & luister plezier!